top of page
Writer's pictureShirley Leor

יום שער האריות - הגישה ההוליסטית


ביום חמישי, ה-8 באוגוסט 2024, יתקיים יום שער האריות.

יום בעל משמעות רוחנית עמוקה ומיוחדת.

שער האריות הוא מונח אסטרולוגי המתאר את פתיחת שער הכוכבים שמתרחש כאשר השמש נמצאת במזל אריה, יחד עם השפעת כוכב סיריוס.

השנה, היבטי הכוכבים והאנרגיות הקוסמיות חזקים במיוחד, מה שמביא להזדמנות יוצאת דופן לשינוי וצמיחה אישית ומקצועית.

שער האריות נקרא כך משום שמזל אריה מסמל אומץ, כוח והארה פנימית. במהלך פתיחת השער, האנרגיות המגיעות מכוכב סיריוס, הנחשב לשמש הרוחנית שלנו, מתחברות עם אנרגיות השמש שלנו, מה שיוצר שער אנרגטי המאפשר זרימה של תובנות, רעיונות חדשים והתפתחות רוחנית עמוקה.

במיוחד השנה, התזמון של תופעות קוסמיות ייחודיות מביא עמו פוטנציאל עצום לריפוי ולחיבור עמוק עם עצמנו ועם היקום.

המשמעות של יום שער האריות היא עצומה עבורנו כבני אדם, שכן הוא מזכיר לנו את הכוח הפנימי שלנו, את האומץ להוביל ולהשפיע, ואת החיבור העמוק שלנו למימד הרוחני.

אנרגיות היום הזה מזמינות אותנו להתבונן פנימה, להרהר על מסענו האישי והמקצועי, ולהתיישר מחדש עם המטרות והערכים שלנו.

ביום זה, אנו מוזמנים לא רק לחגוג את ההשגים שהשגנו עד עכשיו, אלא גם להיפתח לאפשרויות חדשות ולהתחייב מחדש לצמיחה והתפתחות.

זהו זמן שבו השילוב של ארבעת המימדים שלנו — פיזי, מנטלי, נפשי ורוחני — יכול להביא לשינוי משמעותי בחיינו, ולהוביל אותנו לדרך של הרמוניה והגשמה.


בעודנו ניצבים על סף יום שער האריות ב-8 באוגוסט 2024, אנו מוזמנים לאמץ הזדמנות עמוקה לשינוי ולצמיחה. יום מקודש זה, בעל משמעות אסטרולוגית ורוחנית עמוקה, מציע לנו רגע להרהר, להתיישר מחדש ולהתחייב שוב לפוטנציאל הגבוה ביותר שלנו.


בדרכי לאורך העשור האחרון כיועצת ארגונית ומנטורית למנהלים ואנשים בארגונים, ראיתי את ההשפעה המדהימה של שילוב פרקטיקות הוליסטיות בחיים המקצועיים שלנו.

במיוחד היום, לקראת היום המיוחד הזה,

אראה לכם כיצד ארבעת המימדים של הווייתנו — פיזי, מנטלי, נפשי ורוחני — יכולים לבוא לידי ביטוי מידי יום, להביא לאיזון, ולהוביל לקיום ותפקוד מלא ומשמעותי יותר.

המימד הפיזי: להתקרקע בהווה

יש קטע שאני אוהבת מהסרט קונג פו פנדה, שמצטט את החכם:

"Yesterday is History, Tomorrow is a mystery and Today is the present..."

ההווה הוא כמו מתנה, וחשוב לנו מאוד להתמקד בזמן של כאן ועכשיו. כלומר, ביום חשוב זה חשוב להכיר בחשיבות הנוכחות הפיזית שלנו. הגוף שלנו הוא הכלי שבאמצעותו אנו חווים את החיים, והם ראויים לטיפול ותשומת לב. המימד הפיזי הוא לא רק על בריאות וכושר; הוא על להתקרקע ברגע הנוכחי ולהתחבר לסביבה שלנו.


והנה הפרקטיקה לעשות את זה:

תנועה מודעת: פעילות גופנית, תזוזה. השתתפו בפעילויות שמביאות לכם שמחה ושומרות אתכם מקורקעים, בין אם זה יוגה, הליכה בטבע או ריקוד.

תזונה והידרציה: הזינו את גופכם במזון בריא והרבה מים. זיכרו שככל שתתדלקו את הגוף בצורה טובה יותר ובתוכן ראוי יותר, כך תוכלו לשמור על עירנות, חיוניות, ריכוז ומיקוד.

מנוחה והתאוששות: הקדישו זמן לשינה והרפיה. גופכם זקוק לזמן כדי להתחדש ולהתאושש.

המימד המנטלי: להרחיב אופקים

המוח שלנו הוא כלי רב עוצמה המעצב את המציאות שלנו.

ביום שער האריות, נכון יהיה לעודד את פתיחת המוח לרעיונות חדשים, תכנים שלא הכרנו, לאפשרויות ופרספקטיבות חדשות. זהו זמן לצמיחה אינטלקטואלית ולבהירות מנטלית.


וזו הפרקטיקה :

כתיבה רפלקטיבית: הקדישו זמן לכתוב את המחשבות, השאיפות וכל תובנות שמגיעות אליכם. פרקטיקה זו יכולה לעזור להבהיר את המטרות והכוונות שלכם. בעזרת הרפלקציה שתבוא לידי ביטוי בכתיבת המחשבות שלכם, כאשר תשבו ותקראו את מה שכתבתם, תגלו תובנות חדשות שיבהירו לכם גם את הדרך להגיע למטרות ולהשיג את השאיפות שלכם. פרקטי ופשוט.

למידה מתמשכת: אימצו גישה של צמיחה מתמדת. קראו ספרים, השתתפו בקורסים והשתתפו בדיונים שמאתגרים ומעוררים אתכם. לימדו להקשיב יותר החוצה לדעות של אנשים השונות דעות שלכם. חיקרו אזורי ידע משיקים לתחום שלכם. זה הזמן להרחיב את אזור הנוחות המנטלי ולבחון תחומי ידע חדשים שאולי בעתיד יתרמו לכם בדרך שלכם.

תרגולי מיינדפולנס: שלבו תרגולי מדיטציה או מיינדפולנס בשגרת היומיום שלכם לשיפור הריכוז והבהירות המנטלית. תרגיל מיינדפולנד טוב יכול לסייע בהתמודדות עם מצבים מאתגרים וכמובן שגם לעזור בפיתוח חוסן נפשי. הנה דוגמא לתרגיל כזה, בסיסי ואפקטיבי במיוחד:

שלב 1: הכנה

  1. מציאת מקום שקט: שבו במקום שקט שבו תוכלו להיות לבד ולהתמקד ללא הפרעות למשך 10-15 דקות.

  2. ישיבה נוחה: שבו בתנוחה נוחה עם גב ישר, רגליים על הקרקע וידיים על הברכיים או בחיק.

שלב 2: נשימה מודעת

  1. נשימות עמוקות: קחו כמה נשימות עמוקות כדי להרגיע את הגוף והנפש. שאפו עמוק דרך האף, החזיקו את הנשימה לשנייה-שתיים, ונשפו באיטיות דרך הפה.

  2. התמקדות בנשימה: התרכזו בנשימה הטבעית שלכם. שימו לב לכניסת האוויר דרך האף וליציאתו דרך הפה, ולתחושה של הנשימה בגוף.

שלב 3: התבוננות במחשבות

  1. זיהוי מחשבות מגבילות: הקדישו כמה דקות לזיהוי מחשבות שמרגישות מגבילות או מעכבות אתכם. זה יכול להיות כל דבר שמעורר בכם פחד, דאגה או חוסר נוחות.

  2. קבלה והבנה: אל תשפטו את המחשבות הללו. במקום זאת, פשוט קבלו אותן והבינו שהן חלק מהחוויה האנושית שלכם.

שלב 4: שחרור והרחבת המחשבות

  1. התמקדות באפשרויות חדשות: דמיינו איך תוכלו להתמודד עם המחשבות המגבילות בדרך חיובית. חפשו דרכים שבהן תוכלו לראות את המצב כאתגר או כהזדמנות לצמיחה אישית.

  2. שינוי פרספקטיבה: נסו לשנות את נקודת המבט שלכם על המחשבות המגבילות. במקום לראות אותן כמכשול, ראו אותן כקריאה לפעולה ולשיפור עצמי.

שלב 5: סיום

  1. תודה לעצמכם: הקדישו רגע להודות לעצמכם על הזמן שהקדשתם לתרגיל ועל המאמץ שהשקעתם.

  2. נשימות עמוקות לסיום: סיימו בכמה נשימות עמוקות נוספות כדי להרגיע את הגוף ולהכין אתכם להמשך היום.

תרגול זה יכול לעזור לכם לפתח גישה חיובית ופתוחה יותר להתמודדות עם אתגרים, ולהרחיב את אזור הנוחות המנטלי שלכם באופן הדרגתי.

המימד הנפשי: להיות באותנטיות

הרגשות הם שפת הלב, המכוונת אותנו דרך מורכבות החוויה האנושית.

ביום מיוחד זה, אנו מוזמנים לזהות את רגשותינו במלואם, לאפשר להם לזרום ללא שיפוט. אינטיליגנציה רגשית היא מפתח להצלחה אישית ומקצועית.

הרבה פעמים אנחנו מדהים רגשות שליליים שאינם מקדמים אותנו ולא יודעים מה לעשות כדי לשנות אותם. לרוב השלב הראשון הוא לדעת לזהות את הרגש האמיתי שעולה, לדעת לתת לו שם ולשנות את המחשבה למחשבה טובה, אופטימית ומקדמת. לא, זה לא כזה פשוט, ועדין המחשבות שולטות ברגשות ואחראיות על ויסות ההורמונים שמביאים אותנו להתנהגויות לא טובות. ככל שנוכל לשנות את המחשבה ומכאן גם הרגש ישתנה, הפעולות יהיו כאלה שמקדמות אותנו לעבר המטרות שלנו.

חשוב להבין - הרגש הוא מנוע הפעולה החזק ביותר.

היזכרו למשל מה הייתם מוכנים לעשות עבור האדם שאהבתם יותר מאחרים - בד"כ זה יכול להיות אפילו משהו שכרוך בסכנה אשר האהבה עיוורה ולא ראיתם אותה באה....


ועכשיו לשלב הפרקטיקה כמובן:

בדיקות רגשיות: העריכו באופן קבוע את מצבכם הרגשי. הכירו במה שאתם מרגישים ולמה אתם מרגישים כך. (זוכרים? זהו את המחשבה שמביאה לרגש)

ביטוי אותנטי: תקשרו את רגשותיכם בצורה פתוחה וכנה עם הסובבים אתכם. אותנטיות מעמיקה קשרים. היו אמיתיים קודם כל עם עצמכם ואז עם הסביבה.

חמלה ואמפתיה: תרגלו חמלה כלפי עצמכם קודם כל וגם כלפי אחרים. אמפתיה מחזקת מערכות יחסים ובונה אמון.

המימד הרוחני: להתחבר אל האלוהי

המימד הרוחני לעיתים קרובות נזנח בעולם העסקים, אך באופן מופלא הוא מחזיק במפתח לשינוי עמוק.

ביום שער האריות, המרחק בין המימד הפיזי והרוחני צר מאוד, ומציע לנו הזדמנות ייחודית להתחבר לעצמנו הגבוהים ולמקור האלוהי.

שימו לב, כאשר אני מזכירה את המילה רוחניות, לא הכוונה לשאנטי באנטי, קטורת וסמים ועילפון חושים בשרוואלים. המילה רוחניות, או רוח, מתיחסת להבנת המימד העליון (לכל דת ואמנה יש את הישות והמימד שלה), או במילים אחרת, תחום רחב מאוד ומגוון אשר מתאר חיפוש אנושי למשמעות, חיבור ותכלית, מעבר למציאות החומרית והפיסית. החיפוש אחר תשובות לשאלות גדולות על החיים והמוות, לצד מהות הקיום עצמו.

ככל שנאמר האמור לעיל, רוחניות תהיה מימד שבו חלק מהאנשים יחפשו את החיבור החוצה ליישות אוניברסלית שמניעה את היקום, לצד עבודה פנימית, חקר ופיתוח מודעות עצמית עמוקה. לפיכך נוכל להתיחס לרוחניות כאלה מימד אינדיבידואלי אשר כל אדם יתן לו פרשנות ויוכל למצוא את הדרך שלו להתחבר למימד זה ולהעמיק בו. בין אם דרך אמונה, פילוסופיה ועד חיבור לאדם ולטבע.


גם כאן חובה הפרקטיקה ליישום:

מדיטציה ותפילה: הקדישו זמן למדיטציה או תפילה, והתחברו למקור האלוהי, הישות האניברסלית לפי הבנתכם. פרקטיקה זו יכולה להביא תחושת שלום פנימית ובהירות.

חיבור לטבע: הקדישו זמן בטבע, התבוננו ביופיו והאזינו לצליליו (ציוץ הציפורים, רחשי הגלים, וכיו"ב). לטבע יש דרך להזכיר לנו את ההקשרים של כל הדברים.

שירות לאחרים: השתתפו במעשי חסד ושירות. עזרה לאחרים, נדיבות ואדיבות היא דרך עוצמתית להתחבר למימד הרוחני.


המימד הרוחני לרוב מרתיע את אנשי עולם העסקים להתעכב עליו ולעסוק בו מאחר ולא ניתן למדוד אותו בעזרת משאבים גשמיים שאנחנו מכירים בעולם העסקים למדידת הצלחות, לא ניתן להציג אותו בגרפים או בטרנדים וכמובן שלא ניתן לכמת אותו.

עם זאת, מימד הרוח הוא לא פחות חשוב בעולם העסקים כמו בכל תחום אחר בחיינו.


הנה הדרך לשלב את המימד הרוחני בעסקים:

שילוב רוחניות בעולם העסקים עשוי להיראות מאתגר, אך הוא מתגמל מאוד. רוחניות מעודדת תחושת מטרה, יושרה ומנהיגות אתית. היא מעודדת אותנו לראות מעבר לרווחים ולהתמקד ברווחת כל בעלי העניין.

בעולם העסקים המודרני, חיבור לעולם הרוחני יכול להוות מקור עצום להעצמת הפרט והארגון כולו. כאשר מנהלים ועובדים משלבים מיומנויות רכות, לרבות עקרונות רוחניים בעבודתם, כמו מדיטציה, פיתוח מודעות עצמית, וחיבור לערכים פנימיים, הם מסוגלים להביא רמות גבוהות יותר של יצירתיות, התמדה ורוגע נפשי. חיבור זה תורם לאיזון בין חיי העבודה לחיים האישיים, משפר את יכולת קבלת ההחלטות ומוביל לתקשורת פתוחה ואמפתית יותר בתוך הצוותים. באופן זה, הרוחניות אינה רק מענה לצרכים אישיים אלא גם כלי אסטרטגי לקידום הצלחה עסקית בת קיימא, יצירת תרבות ארגונית בריאה, וגיבוש חזון ארוך טווח המועיל לכלל השותפים בארגון.


וגם כאן - הנה הפרקטיקה:

מנהיגות מונעת מטרה: הובילו עם תחושת מטרה ברורה. כאשר עבודתכם מתיישרת עם הערכים והתשוקות שלכם, זה מעורר אחרים לעשות את אותו הדבר. זה משרת את התכונה המנהיגותית המוכרת - כריזמה.

קבלת החלטות אתיות: קבלו החלטות המשקפות את הערכים הגבוהים שלכם ושקלו את ההשפעה הרחבה על החברה והסביבה. קבלת החלטות בצורה שרירותית שאינה מייצגת את האמונה שלכם בדרך ואת הערכים שלכם, לרוב לא תוביל אתכם להגשמה המדויקת והעמוקה ביותר שלכם בכל תחום בחיים.

טיפוח תרבות בדמות קהילה גם במקום העבודה: טפחו תרבות במקום העבודה שמעריכה חיבור, שיתוף פעולה ותמיכה הדדית. עודדו דיאלוג פתוח על משמעות ומטרה. ערכים ושיטות כמו מנהיגות שיתופית, הקשבה אמפתית ושיטות למעגלי שיח וחשיבה לפתרון בעיות יצירתי ישרתו את התרבות הזו ויביאו לחיבור אף גדול וחזק יותר בין האנשים, ומכאן גם מחויבות עצומה.


לסיכום: תחגגו את יום שער האריות

בעודנו חוגגים את יום שער האריות, הבה נאמץ גישה הוליסטית לחיים האישיים והמקצועיים שלנו. באמצעות שילוב המימדים הפיזי, המנטלי, הנפשי והרוחני, אנו יכולים ליצור חיים עשירים במשמעות, קשר וסיפוק. יום זה הוא תזכורת עוצמתית שאנו יותר מתפקידינו ואחריותנו; אנו יצורים דינמיים עם פוטנציאל בלתי מוגבל.

בעולם העסקים, הכרה ושילוב המימד הרוחני יכולים להוביל למנהיגות אתית, רחמנית וחזונית יותר. זה מאפשר לנו לבנות ארגונים שלא רק מצליחים, אלא גם תורמים באופן חיוב


רוצים לדעת איך עושים את זה מידיי יום ולא רק ביום שער האריות? רוצים לייצר את ההגשמה שלכם בדרך ועפ"י המטרות והשאיפות שלכם? רוצים לדעת כיצד לחבר את המימדים בחיים האישיים שלכם?

17 views0 comments

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page